II CICLE DE MÚSICA DE CAMBRA | INTEGRAL DE LES VARIACIONS I SONATES PER A VIOLONCEL I PIANO
Hora: 20:00
Lloc de representació:
Teatre de Sarrià (2 sectors)
C/ Pare Miquel de Sarrià 8 (Barcelona)
Data Hora  
diumenge, 19 de juny de 2022 20:00 Compra
Descripció

Després de les dues sonates Opus 5 Beethoven no tornarà a posar atenció en sonates per a violoncel i piano fins una dècada després, al 1808, quan escriurà la sonata en La major Op.69, en ple període de maduresa. A la mateixa època escriu les seves sonates per a piano ‘Waldstein’ i ‘Apassionata, la 3a i 5a simfonies i els trios Op.70.

Amb aquesta sonata es podria dir que Beethoven assoleix un discurs veritablement equitatiu entre el violoncel i piano, ja no l’hi correspon la descripció que es podria haver fet de les seves Opus 5, ‘sonates per a piano i violoncel’. Aquesta obra està dedicada al Baró Ignaz von Gleichenstein, amic i patrocinador proper de Beethoven, violoncel·lista amateur.

Escriure variacions sobre temes d’òperes conegudes era una pràctica i un reclam entre compositors i editors que es va fer molt present a finals del segle XVIII. No eren peces molt complicades per poder ser interpretades en concerts domèstics i el mercat editorial hi veia un potencial per poder vendre obres amb facilitat.

El jove Beethoven, sobretot als anys 1790s es va interessar per aquesta forma musical i en va escriure una dotzena, sobretot variacions per a piano sol o per piano amb un altre instrument.